Sabtu, 8 September 2012

DIABETES,SAKIT URAT SARAF,GAOUT DAN BATU KARANG

ASSALAMUALAIKUN DAN SALAM LUMAYAN.



~Sharing meeting skype online,15 ogos 2012~



Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua yang hadir malam ini. Saya nak ucapkan terima kasih kepada host PL Rasyihah yang comel lote ni sudi menjemput saya buat sharing tentang produk.
Kepada yang baru dan pertama kali malam ini saya nak kenalkan diri, saya Platinum Leader Junaidah Meor Hassan, berasal dari Kuala Kangsar, menetap di Templer Park dekat Selayang, masih bekerja dan buat bisnes Vemma secara partime sejak August 2010.

Terimakasih kepada Iron lady Executive Leader Hasmi Hashim yang merupakan tunggak kekuatan group Ultimate Venture yg juga mentor saya, terima kasih kepada upline saya Platinum Leader Azreen Ali yang sentiasa memberi dorongan dan bimbingan kepada saya, juga kepada semua leaders di Ultimate Venture yang penyayang tak tersebut sorang2.....Terima kasih kepada Diamond Leader Roslila Hussin dan Diamond Leader Muslimah Osman yg saya sayang kerana kami sering berkongsi segala keseronokan dan kesusahan, berbincang tentang cabaran2 dan juga kepada network saya yang banyak menyumbang kepada kejayaan saya selama ini.
Sebagai seorang yang health concious, yang memang jaga keterampilan (e wahhh..rasa mcm artist la pulok) memang suka ambil supplement multi vitamin tetapi dalam bentuk pil, saya teruja nak cuba Vemma ni sbb ayat blog leader2 ada sebut badan kita mcm span tak serap semua pil dan tablet, tak mcm cecair boleh meresap terus ke dlm darah kita. Ituyg saya tak fikir panjang terus upgrade single pack... Suami saya ada diabetes dan sudah makan ubat diabetes, walau tak teruk sgt bacaan gula dlm 10-11 cam tu. Mulanya dia mmg tak nak cuba, dia susah nk percaya sbb bnyk sgt ubat2 dan vitamin di pasaran.
 Saya insist dia minum sbb saya dah beli dan ajak minum sebotol sorang utk test keberkesanannya. Kebetulan bulan tu bulan puasa, jadi saya hanya minum sewaktu lepas sahur dan first 3 days saya dan suami rasa badan segar tak mengantuk mcm selalu terutama suami saya, dia selalu macam cepat mengantuk dan mudah tertidur kalau dia duduk kat sofa pun boleh lena. kalau tengok TV, nanti TV tengok dia.. he he..


Kami pergi solat terawih pun tak mcm selalu bila tazkirah, saya mengantuk yg amat sangat rasa nak cepat2 balik rumah nak tidur tetapi bila dah ambil Vemma selama 2 minggu, saya dan suami sama2 rasa segar, siap boleh sembang lagi lepas balik Terawih sambil habiskan kueh2 yg ada atas meja.Dah dua minggu suami minum vemma dia pergi check up dan paras gula turun ke 8, suami fikir sb bulan puasa sebab tu sugar level turun.

Lepas raya suami pergi check up memang routine check up sebulan sekali, result dia mmg bagus padahal mkn mcm2 waktu raya tak pantang langsung lemang, ketupat, rendang semua belasah, biskut kan semua manis2 tapi paras gula turun 6 dan suami beritahu doktor yg dia minum jus manggis vemma. Doktor tu kata mmg manggis bagus utk turunkan paras gula sbb di India mereka keringkan kulit manggis tu, tumbuk halus mcm serbuk kopi dan bancuh minum pahit2 tu jadikan ubat secara tradisional. so kalau you all rajin sangat pergi lah kait mangis, makan buah dia, keringkan kulit dia.. boleh tak???? tentu malas kan???
buat apa susah2..minum jer Vemma..


Selain diabetes, suami memang mengalami sakit urat saraf terhimpit di bhg bahu kanan sampai tak boleh angkat tgk melebihi paras bahu. Dia jadi frust sbb tak boleh dah nak main badminton dan tennis utk kelab sukan pejabat dia, usahkan nak main badminton nak bayar tol pun kena touch card dgn tgn kiri ,dah jalani fisioterapi di pusat rawatan islam selama 2 bulan tapi masih tak kurang. Tapi selepas 2 minggu minum Vemma, dia perasan dia angkat tgn ke atas tak begitu sakit dan dia terus cakap kat saya, kita minum teruslah produk ni sbb ada perubahan ketara pada kesihatan dia.
Sekarang ni suami dah boleh main badminton sbb sakit saraf dah hilang, alhamdullillah dia ceria balik sbb tak stress sgt kena kawal makan mcm dulu, kalau tak kawalmakan gula naik.. bersyukur pada Allah kesihatan suami bertambah baik walau dia dah nak pencen tahun depan dia masih sehat, bertenaga dan fit. he he siap puji suami pulok..siapa tak sayang suami kan???
Ni tentang saya pulak..Saya pulak org nmpak mcm tak ada masalah kesihatan sbb selalu ceria tapi sebenarnya saya ada paras asid uric tinggi dlm buah pinggang dan dah kena ambil zyloric utk turunkan jumlah protien yg tinggi boleh menyebabkan gaout, saya tak boleh ambil jenis kekacang, makanan berasaskan soya dan makanan laut...mmg stress sbb saya suka seafood dan soya, tahu & tempe semua tu favourite saya. Sejak ambil vemma saya dah dpt turunkan jumlah protin dari 30 ke 5 maaf lah saya tak tahu term medical tapi itu yg doktor rekod masa saya buat medical checkup dan tak perlu ambil ubat lagi.Selain tu saya pun mengalami sakit sendi mcm suami, doktor kata frozen shoulder di mana kalau tak betul angle saya gerakkan lengan saya akan rasa mengilu yang amat sangat, memang tertekan sbb kalau tak ada sesiapa di rumah, saya tak dapat nak ambil barang2 dalam cabinet dapur atau almari baju sebab kena naikkan kedua2 tangan ke atas, memang sakit. sampai saya menangis bila taka dapat nak buat kerja rumah bab2 panjat kabinet tu.. mmg stress nak tunggu anak2 atau suami ada nak suruh ambil barang kat tempat tinggi2..
Bayangkan, maaf saya berterus terang nak pakai bra tangan tak boleh ke belakang, dah tentu saya stress sebabbra nak kena pakai hari2…Saya yakin dengan izin allah, Vemma sudah menyembuhkan sakit sendi saya. Sebelum ni mmg saya risau sebab arwah mak saya menghidap sakit lutut selama 12 tahun, sembahyang atas kerusi tak boleh lipat lutut, tak boleh naik tangga jadi saya fobia kalau saya juga akan dapat penyakit mak saya, tentu saya frust sebabnya saya memang suka pakai high heels, dalam almari kasut 90% jenis high heels yg tumit tinggi mcm chopstick tu..
Yang terakhir saya nak share tentang kakak saya yg sulung berumur 64 tahun telah disahkan ada batu karang. Dia dirujuk ke Hospital Selayang dan doktor kata terpaksa buat operation utk keluarkan batu karang tu tetapi dia diberi temu janji lagi 3 bulan untuk pembedahan tu. Sementara menunggu temujanji pembedahan, saya berikan kakak minum Vemma kerana saya yakin batu karang tu akan perlahan2 larut dalam buah pinggang semasa proses detoksifikasi..
Saya pandai2 rasa macam tu,sbb ada baca pasal proses tu..Kakak saya kata dia tak sakit tetapi bila tengok x ray memang takut sbb bat utu sebesar ibu jari. Cukup 3 bulan kakak saya dimasukkan ke ward dan saya minta doktor scan sekali lagi sbb saya nak tahu sangat samada batu karang tu mengecil atau hilang terus selama 3 bulan tetapi doktor kata tak perlu scan sekali lagijadi saya tak bantah cakap doktor sbb saya tahu mereka lebih tahu kerja mereka.Sesudah 2 hari di wad, kakak saya pun dibawa ke bilik pembedahan dan selepas 4 jam, mereka sorong kakak saya balik ke wad buah pinggang dan dia tidak sedarkan diri.Saya cari kat bahagian mana kakak saya di bedah sbb saya tak nampak kesan pembedahan. Lelah menunggu, petang tu doktor buat pemeriksaan, dia beritahu saya kakak saya tidak jadi dibedah, selepas mereka bius dia, baru doktor pakar buat scan nak pastikan kedudukan batu karang kakak saya sebelum dibedah tetapi batu karang tu sudah tidak ada di dalam buah pinggang dia!!!!!


Saya yakin Vemma membantu menghancurkan atau menghakiskan batu tersebut yg mungkin sekeras garam tetapi wallahualam hanya Allah yang tahu sbb doktor tidak dapat jelaskan mengapa batu tu hilang. Doktor cuma kata “it could be because of the medicine she took for the past 3 months” tetapi sepupu saya juga ada batu karang di dalam saluran kencing diberikan ubat yg sama tetapi dia tak minum Vemma, dia memang dibedah secara laser utk hancurkan batu karang tu. Saya malas nak tanya banyak2 sbb dah bersyukur sangat2 kakak tak jadi dibedah, Indonesia kata operasi, jadi kami mintak dischargekan kakak saya pada keesokkan harinya..Kiranya kakak saya tu berehat saja masuk wad selama 5 hari.
Sekarang kakak saya pengguna tetap jus Vemma yang telah membantu memulihkan tahap kesihatan dia secara menyeluruh, dia dah boleh tidur lena, dah hilang bersin akibat resdung, dah hilang sembelit, pendek kata untuk umur 64 tahun duduk di kampong, kakak saya jauh Nampak lebih muda dari jiran2 yang sebaya dengan dia.

 Kepada anda yang baru join Vemma, percayalah Vemma memang terbukti mampu mengurangkan jika tidak menyembuhkan secara total lebih dari 33 jenis penyakit, kita berusaha mencegah kerana mencegah lebih baik dari mengubati, jika dah berusaha utk jadi sehat dengan menjaga makanan diet, ambil supplement tetapi kalau sakit juga, kita pasrah dan igtu janji Allah yg kita tak boleh sangkalkan.saya memang yakin pada produk, tanpa produk kita tak boleh buat buat bisnes ni..saya sedang mengetest rakan opis..hampir satu department minum vemma..semua dah sakit sendi...saya kata nak sehat ikut mcm saya..kita ni kan duta produk.. kena yakin lah Vemma memnag terbaik..Sekianlah dulu perkongsian saya mala mini, saya harap saya dah menafaatkan pengalaman mengguna produk untuk kita semua. Yg baik dari allah dan yg buruk itu dari saya, maaf jika ada kata2 saya yg menyinggung perasaan tetapi saya rasa member UV semua big heart, saling saying menyayang!.

Terima kasih PL June.. atas perkongsian hebat tadi...

SEKIAN UNTUK KALI INI JUMPA LAGI DI LAIN WAKTU.
WASSALAM
 
SEIKHLAS HATI:
HANIF HILMI
TOP LEADER VEMMA
012-4144262

Tiada ulasan: