Jumaat, 10 Ogos 2012

BUAT MESTI DAPAT !!!! AKULAH BOSS!



ASSALAMUALAIKUM SEMUA PEMBACA YG BUDIMAN..


~sharing meeting skype on line, 8 ogos 2012~
KALI INI SAYA KENALKAN SEORANG LEADER YANG PALING AKTIF DI GROUP ULTIMATE VENTURE, SENTIASA KOMITED DAN SELALU MENJADI BACK UP KEPADA LEADERS LAIN DIKEBANYAKKAN EVENT ONLINE
BELIAU IALAH BEKAS PEKERJA BANK, JOIN VEMMA DAH HAMPIR DUA TAHUN, BERHENTI KERJA SELEPAS NAMPAK PELUANG BUAT DUIT DI VEMMA DAN KINI MENJADI SURI RUMAH SEPENUH MASA DAN FULL TIME DI  VEMMA.


ORG NYA CANTIK DAN PANDAI BERCAKAP..KITA DENGAR SENDIRI BAGAIMANA BELIAU BERMULA DAN MENGAPA DIA MEMILIH VEMMA SEBAGAI KERJAYA NYA.
KITA JEMPUT DIAMOND LEADER 
ROSLILA HUSIN, BERIKAN TEPUKAN PALING GEMURUH KEPADA BELIAU!!!!


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua, Meriah nya malam nie. Sebelum saya meneruskan cerita perjalanan saya di Vemma, saya nak ucapkan Jutaan terima kasih pada enroller saya PL Azreen Ali dialah yg membuka peluang saya bertemu dgn Vemma, mengajar saya dan memperkuatkan ilmu saya di Vemma tanpa rasa jemu melayan karenah saya, tak lupa sokongan/dorongan dari Leader2 hebat saya Exec Hasmi & Basri, Jutawan kita Presidential Siti Fadzillah dan semua Brand Partner saya, tanpa anda siapalah saya hari ini, di sini, di pentas Vemma yang Gah nie.
Saya join Vemma pada bulan December 2010, dengan Impian Besar untuk mengubah kehidupan saya, yang kerja cukup-cukup makan, gali lobang tutup lobang (hutang lebih dari dapat) dan paling menyedihkan tiada simpanan, bila saya kenang semula apalah erti hidup begini, adakah saya harus begini 20 tahun lagi dengan anak2 makin membesar dan keperluan semakin meningkat.


Saya ni Ibu kepada 3 org anak & anak sulung dari 3 adik beradik, adik beradik tak ramai tapi kehidupan kami dari kecil hanya cukup-cukup makan, tak berani nak mintak macam-macam kat mak bapak, tengok cara hidup mereka saja buat saya sedih setiap hari hinggalah pada Usia remaja, saya telah mula tanam tekad berusaha untuk diri sendiri untuk capai apa yg saya Impikan….kalau kita tak Usaha…sapa nak kasi?

BELAJAR BERSUNGGUH-SUNGGUH DGN HARAPAN UNTUK KE MENARA GADING, SUDAH NYA GADING PUN TAK ADA…..SAYA TERPAKSA KUBURKAN IMPIAN SAYA KERANA KEHIDUPAN KELUARGA SAYA YANG SUSAH KETIKA ITU DAN JENIS TAK RETI NAK MINTAK TOLONG KAT ORANG, SAYA TAK NAK MEMBEBANKAN MEREKA LAGI, SAYA BUAT KEPUTUSAN UNTUK BEKERJA SAHAJA, SAYA BERMULA DENGAN BEKERJA DI PASARAYA PADA TAHUN 1995 (17THN) DAN PADA TAHUN 1996 SAYA DAPAT PELUANG KERJA DI BANK SEBAGAI KERANI (MASA TU UMUR 18TAHUN)



Bekerja di bank juga dgn harapan menjadi orang besar ye, tapi saya mula jatuh sakit lepas melahirkan anak ke 2, tahap kesihatan saya menurun & saya kerap MC, masa kita sihat kita kerja kuat…..tapi bila kita sakit…takde sapa nak faham….jadi bila time increment mmg saya dapat rate sikit lah ye….tolak banyak markah sebab “tidiness” yg teruk…..bila ada Exam utk promotion saya pegi…tapi tak pernah lulus….bukan saya tak bagus tapi sekali lagi saya hampa krn “Tidiness” saya tak layak utk Promotion….hinggalah 15 tahun lamanya saya keje masih Kerani…. saya cuma ber”Impian” tapi saya tahu tak akan tercapai, saya pulak jenis tak reti nak mengampu, makin lama prestasi saya makin menurun dan saya mula tidak seronok bekerja atas sebab2 tertentu, saya mula mencari peluang kerja secara sambilan untuk tampung kehidupan saya yg tak cukup tu.


Saya ni sebenarnya mmg minat Bisnes lah….mmg dari tahun 2000 lagi saya dah menceburi lebih dari 10 MLM/Direct Selling……semuanya hangat2 tahi ayam…..sebab tak faham & dapat Upline yg hampeh…..tak dapat guide yg betul….keje ikut-ikut orang je….mmg tak kemana…..so saya tarik Hand-Break lah….serik tak moh dah buat apa2 Bisnes MLM/Direct Selling lagi…..

So saya mula buat Bisnes Conventional pulak….jual kain/tudung/baju budak…..tapi jual kat kwn2 je…..hehe…mmg tak reti berkawan….so harap kwn2 tolong juallah…..sudahnya Bisnes saya pun hangat2 tahi ayam je……tapi saya tak putus asa….saya masih lagi nak cari peluang Bisnes cara lain pulak yg saya tak perlu sediakan barang, tak perlu hantar barang…..tolong promote brg org tapi dapat Komisyen…..itu angan saya lah…saya cite kat Suami….mmg dia gelakkan saya lah….”Angan Mat Jenin”…..

Sehingggalah saya ternampak iklan di Facebook dan tak tahu kenapa mmg rasa nak cuba Bisnes nie (padahal sebelum nie dah tekad tak nak join MLM lagi), saya cuba chat dgn Azreen masa tu, puas hati dgn keterangan, saya terus Upgrade Single Pek je masa tu.Saya dapat tentangan hebat dari Suami saya, dia mmg marah sangat kerana saya pernah masuk macam-macam sebelum nie rakan-rakan, habis dalam RM20K jugaklah buat Bisnes macam-macam, semuanya hangat-hangat tahi ayam.

Saya merayu pada suami beri saya peluang 6 bulan saya nak cuba jugak Bisnes nie, apa yang saya dapat?
Kalau kau nak buat jugak Bisnes nie, aku tak nak campur urusan kau lagi” sedih rakan-rakan, masa kan saya boleh Berjaya tanpa Redha suami, tulah saya pikirkan masa tu.Saya merayu lagi, tak nak tahu pasal bisnes ni takpe, asal boleh hantar n ambil saya ke HQ Vemma di PJ jadilah, keras-keras hati dia, dia kesian jugak kat saya dia setuju. Pertama kali saya ke HQ selepas 3 hari saya Upgred ke Paid Member…. untuk melihat sendiri cara kerja Vemma… saya teruja kerana sekeliling saya semua nya Ultimate (masa tu belum ada Diamond pek), saya balik dari HQ saya dah tak boleh duduk……mana nak cari Modal nie….nak jugak Ultimate.




Duit takde? Simpanan pun takde? Aduh macam mana ye….kebetulan masa tu dapat Bonus & Arrears Gaji ye….mmg ada RM5ribu je….sepatutnya saya bayar hutang kredit kad tapi saya UPGRADE VEMMA (2 minggu dari tarikh saya join mula-mula tadi) dan saya jual barang kemas yang saya ada untuk Bisnes Vemma nie…Saya Tekad untuk mulakan langkah Ubah kehidupan saya demi masa depan anak-anak saya, saya tak nak mereka terima nasib yg sama macam saya…setiap kali menatap wajah anak2 saya selalu bayangkan masa depan mereka, saya ingin melihat mereka kecapi kejayaan tanpa bebanan hutang.

Apa yg U allz boleh teka jadi ke saya? Suami tahu….kami perang besar (ninja)


Meruntun hati saya masa tu, saya nak BERJAYA n UBAH HIDUP , tapi di istilahkan TIDAK BERSYUKUR pulak.Saya pernah kena tinggal masa tengah ikut personal coaching malam, padhal bukan saya saja nak lambat, saya berusaha utk belajar malam ngan Upline saya PL Azreen masa tu utk buat Website (website hitam yg saya kasi ke U all tu…)



kebetulan line slow pulak..tu yg sampai kul 11 malam, elok saya tutup laptop, saya nampak suami saya dah pergi….menangis saya masa tu merayu supaya dia ambil saya, masa tu saya ada RM2je dalam beg & kredit HP 30sen, akhirnya dia datang.'Sampai hati kan???' Saya sabar je…..marah tu mmg adalah…..bohonglah kalau kata saya cuma berdiam saja…..saya pun manusia biasa ada perasaan jugak……apa yg saya buat pun utk keluarga ..


Mula saat itu saya bulatkan hati saya, saya tak akan biarkan persekitaran saya, curi impian saya lagi, saya redah aje…Saya buat apa saje leader2 suruh, mmg di Vemma kita tak perlu resipi sendiri, cuma follow je cara leader bekerja. Saya sendiri mmg tak ada pengalaman Bisnes Online macam nie… Saya buat iklan terus….tak nak buang masa….nak offline dah hilang kawan, meka dah chop dahi saya nie MLM….


Saya ingat lagi masa tu saya ada RM500 je…saya tumpang iklan Upline saya, Platinum Azreen Ali …..dapat lebih dari 100PE….. saya cukup teruja…senangnya dapat Prospek/PE secara Online nie…….dan saya Berjaya dapat 14org yg Upgred ke Paid Member(PM) dalam masa 1 bulan je saya join & nama saya tersenarai dalam list Top Leader pada Bulan January 2011……


Saya gunakan duit tu utk buat lagi banyak iklan…….enroll seramai yang boleh, all out 3 bulan, dan cuba jayakan setiap ahli saya, ajar mereka faham cara kerja Vemma….melihat mereka dapat Income cukup membahagiakan saya…….Saya tak pernah miss Skype meeting dari mula saya jejakkan kaki ke Vemma hingga ke hari ni kecuali atas sebab yg tak dapat di elakkan sahaja…saya pernah dalam perjalanan pulang ke kampong…berhenti sebentar mencari tempat yg ada talian internet utk menyertai Skype meeting…rasa rugi sangat kalau terlepas sharing kejayaan…..lain org lain ceritanya/perjalanan hidupnya……

Bermula dari sinilah saya bina keyakinan diri saya…hasil perkongsian cerita kejayaan rakan-rakan…..saya cabar diri saya utk jadi lebih baik dari apa yg saya fikirkan….saya dah penat susah…saya tekad utk Ubah segala2nya….dari penampilan saya yg YESS BOSS ke AKULAH BOSS…..Percayalah bila anda mula meletakkan diri anda tinggi…mmg anda capai…dan mmg itulah anda…saya puas semenjak saya sertai Vemma… tak de lagi kata2 Negatif dari mulut saya…cara berfikir saya juga berubah….




Alhamdulillah kerana rakan2 di Vemma mmg membakar semangat saya & paling BEST…
WE SUPPORT EACH OTHER….TAKDE DENGKI2…..TAKDE SAKIT HATI….MMG SERONOK... Malah saya lebih dekatkan diri pada Ilahi……Usaha & Doa adalah kunci kejayaan……Impian saya untuk miliki rangkaian niaga yg luas juga sudah menampakkan sinarnya….dgn hanya jadikan Vemma Platform…..saya beli Impian saya di Vemma….saya terlalu yakin…KEJAYAAN SEDANG MENANTI…..TUNGGU MASA UTK MENCAPAINYA…. nak berjaya bukan ikut apa org kata...ikut apa yg kita faham...ramai kat luar sana takut...takut mmg tak kemana2...


Saya juga dah buat macam2 MLM....ramai pun berjaya...tapi bisnes tu tak sesuai dgn saya...tu je....bukan sebab MLM menipu...tukarkan persepsyen tu...Vemma ni mudah...krn kita ada sistem yg mudah & boleh buat kat rumah je...inilah pilihan Online Bisnes.....gunakan Internet sepenuhnya...krn saya tak nak dah kluar rumah cari prospek...so kita kena tetapkan apa cara kita nak....berapa kita nak...n bila....pastu bertindaklah ikut perancangan kita tu
Sapa tak nak ikut cara lambatlah nak Berjaya, itu lumrah kehidupan…so FOCUS." Saya tak Hebat tapi saya belajar dari Leader2 yang HEBAT… (bow)"Alhamdulillah dalam masa 5 bulan sahaja, network saya berkembang dan saya dapat Gold Leader pada bulan Mei 2011..dan paling manis sekali yang saya mmg bangga ialah, saya naik bersama-sama Brand Partner saya Fenny Riyani yang mmg tak pernah beri alasan dan sentiasa bersama-sama saya kerana apa rakan-rakan?


Kerana yakin inilah Bisnes yang paling mudah kerana kami dah pernah buat macam2 sebelum ini, kami jadikan pengalaman itu sebagai peransang untuk kami lebih gigih.Suami saya yg dulunya menentang keras, kini dialah Penyokong Kuat saya, saya mmg tak akan menoleh kebelakang lagi…..saya sudah mula nampak yg saya mmg akan berjaya di Vemma seperti yg saya Impikan…..

Saya minta izin suami utk berhenti kerja….pada mulanya mmglah agak berat ye nak buat keputusan….tapi setelah melihat kesugguhan saya……Suami mengizinakn dan secara rasminya saya berhenti kerja pada 1 ogos 2011 (1 Ramadhan)… inilah tarikh bermulanya Episod baru dalam kehidupan saya…..macam tercabut batu besar atas bahu saya rasanya…..saya tak perlu lagi pikirkan masalah kerja, politik rakan sekerja & saya BEBAS utk lakukan kerja ikut  waktu saya…..




Pada 1 October 2011 ada Event Menuju Puncak 2 (MP2 ) utk meraikan pencapaian Gold Leader saya di Hotel Novelle….Suami saya hantar saya sampai atas tau, bangganya dia ke saya nie……masa nie ramai network saya yg hadir…….saya amat Terharu…tak sangkakan….bermula ngan tak tahu apa2 tapi sekarang saya dah mula Organise Network…..terima kasih tak terhingga saya pada semua Brand Partner saya, anak, cucu, cicit, piut….tak reti nak sebut dah…..
(so sapa yang ada tentangan dari keluarga tu, bersangka baik sahaja, mmg agak perit tapi bila kita serius n mereka nampak kesungguhan itu dan berhasil pasti mereka akan sokong kita…percayalah)





Bukan sahaja dapat Income yg Lumayan…..masalah Alergy/Migraine/Gastrik & juga Plantar Fascitis (sakit tapak kaki punca dari berat badan) juga sudah hilang…..& berat badan saya dari 68kg masa mula2 saya join Vemma pada Oct 2011 turun ke 58kg……(10kg turun berat)…..hasil dari penggunaan Produk Vemma Premix & Thirst…….



Pada December 2011 saya mencapai pula Rank Diamond Leader…..Alhamdulillah……saya nak ucapkan Jutaan Terima kasih kepada Executive Hasmi kerana masa tu dia sajalah yg tahu….saya perlukan Income yg banyak utk selesaikan Hutang2 saya…….ada masa Income Vemma saya takleh nak support kehidupan saya (banyak hutang dari dapat)……Exec Hasmi suruh saya buat Vemma ni macam saya terDESAK…..saya all-out…..
2 kali saya nyaris nak naik Diamond Leader tapi tak jadi….. hinggalah BINGO….pada bulan December 2011……berkat Vemma perkenalkan Pakej Diamond Pek……saya jadi Diamond Leader selepas 1 minggu Diamond Pek di perkenalkan…….




Paling menarik pada January 2012…anak Vemma saya Fenny Riyani pula…naik Rank Diamond Leader….satu kepuasan yg teramat sangat….bila saya dapat membawa bersama Brand Partner Berjaya sama…….Alhamdulillah saya ada Network yg Sihat.......dan saya berharap lebih ramai naik Rank selepas ni …itulah Impian Besar saya utk lahirkan lebih ramai Leader di bawah saya……..Jom kita sepakat….berlumba2 utk BERJAYA…… so all my Brand Partner atur strategi anda mulai hari ni, jgn buang masa lagi…USAHA pasti JAYA……saya tak pernah Jemu memberikan Tips/panduan pada Network saya…harap U all ikutlah ye…..sebab kalau kita tak ubah cara kita…..sapa lagi yg boleh ubah…….semuanya bergantung pada Diri Sendiri…….



Apalah guna punya impian masa mula-mula join sahaja, tapi biarkan impian itu berkubur tanpa nisan kerana tidak mahu BerUSAHA kearah hala tuju yang betul, berada di Zon Selesa mengharapkan rezeki datang bergolek…..memang tak akan dapat rakan-rakan, tanpa usaha,kita tak akan kemana-mana, itu kenyataan yang kita harus terima.

Vemma ini terlalu mudah, boleh buat sambilan sahaja, betul caranya memang anda dapat apa yg anda idamkan, tak faham tanya jgn diam sahaja.

Saya nasihatkan anda ..
1) tukar attitude diri....Ini Bisnes saya...org lain takde hak utk kondem

2) Kreatif..promosikan Bisnes….utk tarik minat org nak join kita...Bisnes Partner

3) Anggap real Bisnes…Beri masa 6 bulan ke 1 tahun utk dapat momentum....bina network seramai mungkin....(conventional Bisnes lagi lama tau)….mmg ada halangan...tapi kena teruskan juga...ingat nak berjaya kena tekad....takde lagi org berjaya dgn senang tanpa halangan....anggap halangan tu adalah sesuatu yg menarik utk kita lebih bagus

4) Jaga network...mcam mak jaga anak.....kita nak anak berjaya & tak nak mereka rugi...sepertimana kita harapkan....

5) yg paling penting....JANGAN PUTUS ASA....JATUH ITU BIASA...NAK BANGUN ITU LUAR BIASA

Kita sememangnya Hebat...kluarkan Aura diri...peramah/bergaullah dgn semua rakan2....jgn diam.....bina keyakinan semaksima mungkin...cabar diri utk buat lebih dari pemikiran kita yg semuanya tak boleh tu. untuk mencapai tangga yg terakhir kita haruslah meniti dari anak tangga yg pertama ...walaupun banyak rintangan dan halangan, jangan ada rasa kecewa dan putus asa...panjat dan terus panjat hingga ke anak tangga yg terakhir iaitu tangga kejayaan...


Ayuh kita sama-sama, Follow the Leader, semua Leader mahu anda Berjaya. are U serius???? MESTI ADA TEKAD TAU KALAU NAK BERJAYA.....Sekian perkongsian dari saya, Mohon Maaf jika ada salah & silap saya sebelum ini, kita sama-sama perbaiki.
“ALASAN itu PEMBUNUH IMPIAN” Tiada yg Mustahil….Buat Mesti Dapat…….






TERIMA KASIH DL ROSLILA YANG MEMANG HEBAT DAN RASANYA ANDA DAH TERBAKAR KAN? APA LAGI YANG ANDA TUNGGU UNTUK BERJAYA? IKUT SAJA LANGKAH BELIAU..TAK PERNAH GIVE UP…CINTA KEPADA VEMMA SANGAT KUAT DAH TAK BOLEH DIPISAHKAN LAGI!
BERJUMPA ANDA DI PUNCAK KEJAYAAN...
SEKIAN DULU BUAT KALI INI..JUMPA LAGI DI LAIN WAKTU... ^_^

WASSALAM..
SALAM RAMADHAN AL-MUBARAK DAN SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..
SEIKHLAS HATI, 
HANIF HILMI
Top Leader Vemma
019-4494078

Tiada ulasan: