Jumaat, 27 Julai 2012

SHARING HEBAT DARI JUTAWAN VEMMA


JUTAWAN VEMMA KE 2 SITI FAZILAH ZAKARIAH.

** seperti yg dikongsikan di UV Group Skype Meeting Mingguan, 20 June 2012 **


 Malam ni saya sangat berbesar hati nak share bagaimana
 saya boleh berjaya di Vemma, dah 4thn bersama Vemma, 
amat jatuh cinta dgn produk dan hidup berubah sama 
sekali drpd seorang guru biasa kepada seorang surirumah
 sepenuh masa tetapi bekerjaya lumayan. Hanya dari 
rumah....dari rumahhhhhhhhh. dulu bekerja ISNIN-
JUMAAT KELUAR RUMAH.
 SEKARANG, ISNIN -JUMAAT DI RUMAH DAN HANYA 
KELUAR SAMAADA JUMAAT-AHAD sahaja untuk bisnes previeW





1: Set Fikiran Kena Betul & Ikhlas
 Apa yang saya lihat untuk sukses kita perlu mempunyai MIND SET yang betul
 contoh: Orang lain yang banyak menghasilkan income boleh berjaya dan kenapa mereka berjaya sedangkan aku masih tahap begini, aku pun boleh ikut jejak mereka untuk berjaya. Kalau mereka boleh hasilkan income sehari RM500 kenapa aku tak boleh hasilkan income RM1000?

 2. Dengan Siapa kita Berkawan dan Buku Apa Yang kita Baca

Mencapai sukses dan Kejayaan kita mesti bergantung kepada:

1. Usaha yg gigih, berlipat ganda dan yang paling terbaik dari diri kita

2. Siapa kawan kita sekarang ? (Penasihat dan Pendorong kecemerlangan)

3. Buku apa yg kita baca ? (Mempelajari Ilmu yang kita sendiri tak mahir dan membina keyakinan diri)


 Mana mana orang yang berjaya di muka dunia ini mesti melalui pengalaman pahit manis dan jika hendak berjaya WAJIB kena usaha gigih tanpa kenal erti penat.

Antara petua berjaya ialah penting untuk kita mempunyai rakan/kawan yg biasanya menjadi “jurulatih” atau penasihat yg boleh membantu kita maju atau berjaya dalam perniagaan  dan juga pendorong untuk  mempunyai keyakinan tinggi.

Nasihat dari saya, cedoklah ilmu dari orang-orang yg berjaya. Ikuti cara prospek mereka, contohnya jika kita inginkan pendapatan RM60,000 sebulan- kita harus cari mentor/coach/rakan yg sememangnya berpendapatan sedemikian. kita dapat pelajari dari beliau dan berjaya seperti beliau
 semua ilmu dah di perturunkan kpada leader2 hebat yg ada dlm ruangan ini .. tinggall DUPLIKATE SHJ
InsyaAllah hidup kita lebih berkat, income bertambah dan perniagaan makin maju…amin.         


 3. Zakat ( Menyucikan harta dan pendapatan untuk org ISLAM)
Amalkan mengeluarkan zakat setelah mendapat income hasil dari perniagaan kita. Zakat dan sedekah adalah perkara yang perlu untuk menyucikan diri kita dari sifat-sifat buruk dan juga menyucikan harta kita.Untuk orang Islam yang berniaga  keluarkan zakat dan juga digalakkan bersedekah. 1 kita beri, ALLAH akan balas 10x ganda sekiranya pemberian kita tu IKHLAS DAN DATANG DRPD HATI YG TULUS SUCI

 4. Menetapkan TARGET atau MATLAMAT
Secara logiknya ramai orang gagal dalam perniagaan mahupun kehidupan kerana mereka tidak mempunyai TARGET! Jika kita nak berjaya kita harus menetapkan TARGET.
Sesuatu target harus spesifik…contoh: “Dengan modal RM6+++ dalam 3 bulan mesti menjadi RM40,000


 5:Cabaran dan Halangan. Sanggup menghadapi ujian dan cabaran untuk berjaya

Apabila anda membuat keputusan untuk JOIN VEMMA, Ucap selamat saya yang utama ialah ” WELCOME TO THE CLUB ” . Kenapa ? kerana anda akan 200% menempuh ujian dan cabaran serta rintangan yang perlu anda tempuhi.Ramai orang ingin BERJAYA dan SENANG LENANG, sama ada dalam perniagaan, pekerjaan, pelajaran, percintaan, kekeluargaan dan sebagainya.
Contoh: untuk berjaya dalam PERCINTAAN, KITA sanggup buat apa sahaja untuk memenangi hati si dia, dalam pekerjaan pula sanggup buat OT siang malam bekerja untuk mendapat gaji lebih. sama juga hal kekeluargaan KITA sanggup bekorban apa sahaja janji kehidupan isi rumah senang dan selesa.
 Dalam perniagaan???? anda bagaimana? boleh ke tidak?Apakah anda perlu buat untuk mencapai Kejayaan? Sebagai seorang muslim, kita sentiasa diseru ke arah kejayaan (melalui seruan azan 5 kali sehari).
Saya melihat, orang-orang yg berjaya dalam karier mereka memang mempunyai KEINGINAN yang KUAT untuk berjaya. Mereka sanggup hadapi dugaan dan cabaran dalam perjalanan menuju kejayaan.
Dalam apa2 bisnes yang sy observe, saya melihat ramai yg gagal kerana TIDAK SANGGUP menghadapi segala ujian dan cabaran yg mendatang.
Baru buat bisnes 2-3 minggu dah nak give-up/frust… dan pengecut cabut lari .



 6. Bila Masalah Datang..
Bila masalah datang apa yg perlu kita buat?
 produk dah bagus, mmg bg protection utk dalaman kita, jiwa kena teguh  minda wajib bijak memilih dan menimbang unsur2 luar yg datang kd kita

VEMMA PLATFORM TERBAIK PRODUK DAN COMPLAN LUMAYAN - IT IS REAL BUSINESS. ADA PRODUK, ADA SISTEM SUPPORT, ADA HQ, ADA EVENT YANG MERIAH..WOW....TERUJA SAYA

 Kita semua sudah dewasa, semua sudah kuat dalam dan luar. jadi pandai2 dan bijakla menapis apa yang tidak bagus. dalam 1 masa nak buat bnyk benda/bisnes, mmg anda kan hilang FOKUS. org akan hilang kepercyaan kepada kita sebagai leaders. dan JAGA MULUT. CARI KESEMPURNAAN DIRI DAN JANGAN ASYIK MELIHAT KETIDAK SEMPURNAAN ORANG LAIN. 

 OK seterusnya...!
 5 TIPS PSIKOLOGI UNTUK BERJAYA DALAM PERNIAGAAN
 Berikut diberikan 5 cara untuk menggunakan kaedah psikologi untuk berjaya di dalam bisnes kita

1.Gunakan affirmations untuk memprogram semula minda separa sedar kita, kerana minda separa sedar kita selalu dipenuhi dengan fikiran-fikiran yang negatif. Tak percaya? jap sy bg contoh.........
 anda kata "aku mahu isteri yang cantik" tetapi tidak lama kemudian anda akan mendengar pernyataan negatif ini di minda anda "aku tak hensem, mana layak..".
 'aku pun boleh jadi Jutawan mcm Siti Fadzilah' tetapi tidak lama kemudian, anda mendengar perkataan negatif seperti ini 'dia bolehla jd Jutawan, dah lama join Vemma'..

 JIka minda kita sentiasa negatif , kita akan menarik perkara-perkara negatif negatif datang kepada diri kita. Jadi setiap kali fikiran-fikiran negatif muncul di fikiran , gunakan affirmation/ikrar/sebut untuk meneutralkannya. Contohnya "aku selalu gagal dalam bisnes internet" gunakan affirmations seperti berikut "aku semakin hampir mencapai target aku, kerana setiap kegagalan membawa aku semakin hampir kepada kejayaan"




2. Untuk mengubah cara berfikir anda , ia memerlukan masa antara 20 hingga ke 30 hari. setiap hari sebelum tidur cakapkan kepada diri kita sendiri pernyataan ini "aku adalah orang yang gembira, aku selalu memikirkan perkara yang elok dan seronok. Aku kini seorang usahawan internet yang berjaya, aku kini seorang jutawan" ulanginya 100 kali setiap hari sebelum tidur. Tak usah malu jika apa yang kita katakan ini jauh dari realiti kita sekarang kerana kita hanya mengucapkannya kepada diri kita sendiri. Lakukan perkara ini setiap hari,perlahan-lahan cara berfikir kita yang negatif akan ditukarkan kepada yang positif. 

3. Kita mempunyai banyak pilihan di dalam hidup , semuanya bergantung kepada hati kita. JIka kita mahu menjadi kaya, kita harus berfikir tentang kekayaan setiap masa, jika kita mahu menjadi sihat, kita harus sentiasa berfikir tentang betapa sihatnya diri kita, jika kita mahu menjadi miskin, fikirkan tentang kemiskinan selalu.

 SETIAP KATA2 KITA ADALAH DOA, JADI SEBUTLAH PERKARA YANG BAIK2 DAN INDAH BELAKA DAN IA WAJIB DATANG DARI HATI YANG TULUS SUCI. KALAU HATI BERSIH, MAKA AYAT YANG KELUAR DARI MULUT KITA JUGA MAMPU MEMBAHAGIAKAN ORANG LAIN. SECARA TAK LANGSUNG MENDOAKAN KESEJAHTERAAN ORG SEKELILING KITA
 ELAKKAN BERBURUK SANGKA KEPADA ORANG LAIN


4. Nikmati setiap minit dalam hidup kita.Orang yang negatif melihat gelas itu separuh KOSONG, tapi bagi orang yang berjaya mereka melihat gelas itu separuh PENUH. Apabila KITA mempunyai masa, katakan perkara ini kepada diri kita "aku seorang yang sihat, aku seorang yang gembira, aku seorang yang kaya, aku seorang yang berjaya, aku sayangkan diri aku sendiri.Aku seorang yang tenang, dan aku selalu membuat orang lain gembira, aku seorang yang baik hati."




 5.Selalulah membaca buku-buku motivasi dan autobiografi orang-orang yang berjaya. Kelilingi diri kita dengan orang yang berjaya . Jika kita semua mengikut langkah-langkah ini dalam masa 2 tahun berikutnya, kita menjadi INSAN berbeza, kita akan menghormati orang lain, kita akan mendapatkan lebih banyak wang, dan lebih dari itu kita akan dapat kesihatan yang baik.



 Sekian perkongsian saya. Yang baik itu dr ALLAH, yang terkurang itu dr saya sendiri.
Akhir sekali dari saya malam ini, Orang Berjaya sentiasa mencari jalan dan berusaha ke arah kejayaan dan mereka SANGGUP hadapi segalanya demi mencapai cita-cita mereka.
Terima kasih, jumpa anda di puncak KEJAYAAN,


I LOVE U TEAM...
JOM REMPIT HINGGA KE PUNCAK JAYA !! 


SAKSIKAN VIDEO INI....

Tiada ulasan: