Khamis, 10 Mei 2012

Skype Meeting 9/5/2012 Rabu. (Syering Hebat Platinium Leader Pak Wan)

[20:37:16] wan mohd. khair: Salam Jutawan daripada saya yang baru nak belajar mengendalikan SKYPE meeting
1. wan mohd. khair: Kalau semua dah bersedia sila sebut OoooYes!
2. wan mohd. khair: Baguslah anda semua anak2 cucu saya!! Love you all.
wan mohd. khair: Baguslah anda semua anak2 cucu saya!! Love you all.
wan mohd. khair: Bagi memulakan meeting kita malam ini, izinkan saya berkongsi sedikit pengalaman agak dapat dijadikan panduan kita semua dalam menjalankan Biz Hebat ini.
[20:50:47] wan mohd. khair: Sebagai salah seorang daripada ratusan pengusaha Biz VeMMA yang bercita-cita untuk Berjaya menjadi JUTAWAN seperti Norsalihin, Siti Fadzilah dan Radzrul Anuar.
[20:51:29] wan mohd. khair: Saya seperti anda semua sentiasa berusa berbagai cara untuk maju.
[20:52:22] wan mohd. khair: Dalam pada itu kita perlu faham bahawa untuk berjaya dalam Biz ini kita perlu FAHAM beberapa perkara.
[20:53:18] wan mohd. khair: So....1. Believe in what you are doing.
[20:53:52] wan mohd. khair: Untuk makluman semua, selain daripada mereka yang telah teristihar sebagai JUTAWAN kerana muncul di muka hadapan Majalah JUTAWAN,  terdapat ramai lagi kawan-kawan pengusaha VeMMA yang sedang menjana ribuan ringgit ; walaupun mereka belum diistihar sebagai JUTAWAN. SEMUA MEREKA INI PERCAYAAN TERHADAP BIZ YANG DIUSAHAKAN. Mereka adalah golongan pengusaha yang PERCAYA BIZ INI BENAR DAN PASTI AKAN MEMBAWA MEREKA KE MERCU KEJAYAAN. ‘They believe to see’.
[20:55:03] wan mohd. khair: Oleh itu saudara saudari sekelian, bila saya faham konsep dan falsafah tersebut, maka saya terus kekal di vemma walaupun saya tidak mendapat pendapatan lumayaan pada setiap bulan. Saya sertai VeMMA pada 4 Jan. 2010. Enroller saya dari Sabah. Tidak lama selepas saya menyertai VeMMA, beliau mengambil keputusan untuk keluar, meninggalkan VeMMA. Saya tinggal bersendirian, menghadapi berbagai cabaran  demi mencapai Y saya.  Saya teruskan perjuangan dengan mengeratkan hubungan dengan kawan2  berdekatan. Exce Hasmi & Basri; walaupun berkedudukan di bawah line saya, maknanya tidak akan mendapat sebarang faedah daripada saya, masih sentiasa bersedia member bantuan. Tq kepada pasangan suami isteri ini.
[20:56:09] wan mohd. khair: Mereka sedia memberi bantuan
[20:57:13] wan mohd. khair: Jadi yang ke2. Get tegged to your enroller/upline or anybody near.
[20:57:45] wan mohd. khair: 3. Always help others, God shall help you!
[20:58:11] wan mohd. khair: Pasangan ini membantu sesiapa sahaja yang perlukan bantuan mereka. Dan kini melonjak naik dengan begitu cepat. Bukti Allah tidak mungkir janji.
[20:58:55] wan mohd. khair: Seterusnya ....Saya tidak pernah risau bila ramai mereka yang menyertai VeMMA terkemudian daripada saya memecut pelepasi kedudukan saya sebagai  upline mereka. Saya sentiasa percaya ‘Tough time never last!’ Saya menjadi lebih relax bila mengetahui mereka yang memecut melepasi saya itu, meninggalkan ratusan.....malah ribuan poin untuk bekalan saya. Jadi ! Bila diperkenalkan PHP – Premium Health Pack, saya ‘dikirim’ seorang downline  yang mendaftar dengan PHP dan  membawa pula 3 lagi PHP. Dengan itu usaha saya selama SEBULAN selepas diperkenalkan PHP, berbayar.
[21:00:25] wan mohd. khair: 4. Percaya ‘Tough time never last! But A Tough People Always Do!’
[21:01:54] wan mohd. khair: Dari situ semangat perjuangan saya semakin memuncak. Di mana sahaja saya berada, VeMMA tetap bersama-sama saya. Maksud saya ..... saya mula bercakap mengenai VeMMA di mana2 sahaja. Di Majlis Kenduri. Di kedai makan. Di Pasar Raya..... di mana2 saja. Dengan lain perkataan, di mana ada saya, di situ ada VeMMA! Hasilnya bila saya berpeluang bercakap dengan Ibubapa di sebuah sekolah Menengah, PM saya yang terbaru, telah menjadi satu2nya prospek yang menyaut ajakan saya utk menyertai VeMMA. Setelah mendaftar sebagai PHP Member, beliau terus ‘mengacau’ saya selama seminggu dan menjadikan saya Platinum Leader dengan membawa masuk 5 PHP . Terima kasih banyak kepada Mej. (B) Mohd Fadzil Ibrahim.
[21:03:06] wan mohd. khair: 5. Jangan malu bercakap hal VeMMA!
[21:04:04] wan mohd. khair: Cakaplah kepada seramai mungkin mereka di luar sana, kerana dalam ramai2 itu ada Diamond! Ada Platinum! Ada Excekutif ! Malah PRESIDENTIAL yang tersembunyi. Keep on hunting!
[21:05:59] wan mohd. khair: Saudara saudari yang di kasihi.... itu saja sebagai panduan kita bersama. Lain kalu kita kongsi lagi.
[21:10:08] wan mohd. khair: Sekarang kita berpeluang mengikuti perkongsian pengalaman seorang yang sangat positif sejak dari saat mula klik Get Started. Dengan berbesar hati dan sukacitanya saya menjemput orang kuat saya dan BAKAL LEADER HEBAT VeMMA,,,,, MEjor (B) Mohd Fadzil Ibrahim......dipersilakan Silver Leader.....Mohd Fadzil.


MEjor (B) Silver Leader Mohd Fadzil Ibrahim
[21:13:38] wan mohd. khair: Salam semua. Saya sendiri tak tahu nak muala di mana. Cuma 'Y" saya yang terus mendorong dan bertahan pabila tak dapat enroller dalm 2 minggu terakhir. Dah cuba pada setiap hujung minggu tapi tak dapat nak close.
[21:16:07] wan mohd. khair: Saya teringinsangat untuk ke Mekah selepas mengerjakan umrah dan berdoa setiap kali ke Kaabah untuk di beri rezeki agar dapat kembali setiap tahun.
[21:17:16] wan mohd. khair: Lebih sediah melihat saudara mara yang tidak berkemampuan utk mengerjakan haji mahupun umrah.
[21:18:01] wan mohd. khair: Lanjutan itu saya bertekad utk membantu mereka untuk mengerjakan haji/ umrah bersama-sama saya dan keluarga.
[21:18:34] wan mohd. khair: Inilah yang mendorong utk terus berbakti dan membantu sudara-mara.
[21:20:25] wan mohd. khair: Saya join VeMMA kerana gerk hati apabila memasuki website Pak Wan dan berpendapat inilah peluang untuk mencapai impian saya. Pada masa tersebut saya juga sedang memikirkan beberapa offer syarikat lain.
[21:21:26] wan mohd. khair: Tapi pilihan saya adalah Vemma keran faktor utama kepercayaan saya kepada Pak Wan yang saya kenali di USM.
<<< faktor percaya penting!!! (y)
[21:23:16] wan mohd. khair: Selpas menyertai Vemma saya lebih tertarik dengan persahabatan dalam tim yang memberi dorongan dan sokongan setiap masa. Sudah pasti Pak Wan adalah mangsa utama kena kacau walaupun pada tengah malam.


[21:23:18] v Hasmi Hashim: [21:21] wan mohd. khair: 

<<< Tapi pilihan saya adalah Vemma keran faktor utama kepercayaan saya kepada Pak Wan yang saya kenali di USM.Moralnya...rugi kalau kita tak share peluang dgn org2 yg kita kenal...mungkin mereka leader yg kita cari :)
[21:28:20] wan mohd. khair: Setiap penolakan tidak akan menjadi satu kegagalan kepada saya kerana sasaran saya adalah mencari 10 orang.
[21:29:47] wan mohd. khair: Dalam usaha saya mencari 10 oang yang menolak, mungkin ada seorang yang nak dan mungkin dia seorang leader hebat.
[21:32:01] wan mohd. khair: Saya naka guna motto group saya semasa training di HQ yang lepas ....... JOM SAMA-SAMA KAYA. Sekian, wassalam.
[21:32:30] wan mohd. khair: Wah! HEBAT Mejor.....
[21:34:15] wan mohd. khair: Satu cara baru daripada Mejor! Get 10 reject.....untuk mendapat 10 yang menolak kita berkemungkinan berjumpa beberapa orang yang mau.... Itulah apa yang kita cari sebenarnya.
<<< semakin banyak NO, semakin hampir kita kepada YES :)Setuju.....Belajar utk jadi Lebih baik....


[21:36:00] wan mohd. khair: Ok!  Dalam pencarian ini kita pastu berjumpa dengan apa yang kita cari. Itu hukumnya.
[21:38:24] wan mohd. khair: Seterusnya saya ingin berkongsi sedikit cerita tentang produk.
[21:40:40] wan mohd. khair: Dalam mengendalikan BP selama ini saya telah mendengar salah seorang Brand Partner kita berkongsi tentang produk yang telah diberi munim kepada kucingnya.
[21:41:26] wan mohd. khair: Katanya, kucing kesayangannya sedang sakit dan sudah sampai ke tahap kritikal. Makan pun dah tak mau dah.
[21:42:10] wan mohd. khair: Beliau dah habis ikhtiar setelah kucing itu dibawa ke klinik haiwan.
[21:43:06] wan mohd. khair: TINDAKAN BELIAU SEBAGAI IKHTIAR TERAKHIR.... 'TEMBAK' VeMMA KE DALAM MULUTNYA!
[21:43:52] wan mohd. khair: Alhamdulillah kucingnya kembali cergas setelah 'ditembak' beberapa kali.
[21:45:05] wan mohd. khair: Berikutan dengan itu saya pun cuba memberi kepada kucing2 saya yang kelihatan letih. BETUL! semua mereka kembali aktif seperti biasa.
[21:45:55] wan mohd. khair:  Kesimpulannya......VeMMA adalah untuk SEMUA. Go! Go! Go! VeMMA!



Tiada ulasan: