Isnin, 19 Mac 2012

Pelan BONUS Vemma


Pelan BONUS Vemma

Di VEMMA anda akan disajikan dengan pelbagai bonus seiring dengan usaha anda yang bersungguh-sungguh mahu berjaya di dalam bisnes ini. Secara umumnya VEMMA mengandungi 10 bonus + 3 Bonus dari Vemmabuilder dan menjadikannya 13 bonus semuanya. Apapun, disini hanya akan menerangkan 2 bonus utama yang merupakan perkara basic yang anda perlu tahu. Tunggu apalagi. Jom kita berkenalan dengan 2 Bonus utama di VEMMA:



1. FAST START BONUS
Bonus ini diberikan sebagai ganjaran kerana anda telah mengembangkan perniagaan vemma. Lebih mudah lagi jika kita sebut sebagai BONUS TAJAAN.

Situasi 1
"Anda memperkenalkan kawan anda kepada seorang agen insurans. Kemudian kawan anda  mengambil keputusan untuk membeli insurans tersebut. Disebabkan anda telah memperkenalkan kawan anda , anda diberi ganjaran atau komisyen oleh agen insurans tersebut."

Situasi 2
Ayah anda mempunyai beberapa unit apartment service di Pulau Langkawi. Anda membawa 7 orang sahabat anda dan menyewa 3 unit apartment service milik ayah anda selama 3 hari 2 malam. Sebagai ganjarannya, ayah anda memberikan anda sebanyak 15% komisyen dari jumlah bayaran kawan-kawan anda itu tadi.
Samalah juga seperti di Vemma. Anda hanya memperkenalkan Vemma kepada pihak lain dan setiap yang membeli produk berdasarkan pakej-pakej yang ada, anda tetap akan menerima komisyen (bonus)

( CARA PEMBAYARAN FAST START BONUS )

Dengan hanya 1 Brand Partner yang Upgrade melalui Web anda, maka anda akan layak mendapat Fast Start Bonus bernilai RM38 hingga RM684 seorang bergantung pakej apa yg mereka upgrade.

> Anda Single Pack, perkenalkan ahli baru yang beli Single Pack, Bonus anda USD10 = RM38

> Anda Single Pack, perkenalkan ahli baru yang beli Diamond Pack, Bonus anda USD90 = RM342

> Anda Diamond Pack, perkenalkan ahli baru yang beli Single Pack, Bonus anda USD10 = 
RM38

Anda Diamond Pack, perkenalkan ahli baru yang beli Diamond Pack, Bonus anda USD180 =
 RM684.

 Secara ringkas, ada 3 Langkah yang perlu anda buat untuk mendapat hasil yang lumayan dalam Vemma. 

 

2 . CYCLE BONUS
  
( CARA PEMBAYARAN CYCLE BONUS )

Bonus ini dikira berdasarkan point @ CV (Cycle Volume )

"Anda sering berbelanja menggunakan kad kredit. Pada setiap hujung bulan, pihak bank akan mengira jumlah point yang anda telah perolehi. Point-point terkumpul ini boleh ditukar ke bentuk hadiah atau wang tunai seperti syarat-syarat dan terma oleh pihak bank yang berkenaan."
Samalah juga konsepnya di vemma. Anda akan memperolehi point sekiranya anda membeli produk. Anda turut diberi point jika orang yang anda perkenalkan turut membeli produk vemma. Dan yang lebih menarik lagi jika UPLINE atau DOWNLINE anda juga membawa rakan niaga, anda juga tetap mendapat point dari mereka ianya tidak mengira level sebaliknya infiniti. Maksdnya level ke 1000 perkenalkan kpd new member yang membuat belian produk, anda turut menerima point daripada mereka. 

Point di vemma bukan ditukar ke bentuk barangan tetapi wang tunai pada setiap minggu. Seronok kan? Untuk membolehkan anda 'redeem' bonus CV ini, anda perlu cukupkan point CV di kedua-dua belah kaki dengan nisbah;

1 cycle bonus = 180CV di kaki 1  +   360CV di kaki 2 
atau 

1 cycle bonus = 360CV di kaki 1  +  180CV di kaki 2



Anda tidak akan layak untuk menerima CYCLE BONUS sehingga anda mempunyaiseorang ahli Vemma aktif dalam kumpulan kiri dan seorang lagi di dalam kumpulan kanan anda yang anda memperkenalkannya sendiri. Namun demikian, mana-mana jualan yang dicapai oleh kumpulan anda TIDAK akan dibatalkan dan akan disimpan sehingga anda melayakkan keahlian anda selagi membership anda aktif. Bagaimanapun jika anda tidak aktif (tidak membuat bayaran product) dalam 4 minggu secara berturut-turut, maka mana-mana jualan minggu yang terkumpul akan dibatalkan. Jika anda tidak aktif dalam 24 minggu berturut-turut maka keahlian anda akan ditamatkan.


Tiada ulasan: